FAQ

Bestelling en levering

Vraag: Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Antwoord: De gemiddelde levertijd bedraagt 5-10 dagen. Onze producten worden namelijk direct vanuit de leverancier naar jou verzonden. Door dit unieke businessmodel kunnen wij enorm besparen op opslag- en transportkosten en kunnen wij de producten tegen een lagere prijs aanbieden dan de concurrent en de verzendkosten voor eigen rekening nemen.

Vraag: De verwachte levertijd is voorbij, waar blijft mijn bestelling?

Antwoord: In 99% van de gevallen worden de bestellingen binnen de verwachte levertijd geleverd. Helaas kan het weleens voorkomen dat een bestelling in het leveringsproces vertraging oploopt. Je kunt de status van je bestelling controleren op deze pagina.

Heb je 3 dagen na de verwachte levertijd nog niets ontvangen? Neem dan even contact met ons op.

Vraag: Ik mis een aantal producten van mijn bestelling, hoe kan dat?

Antwoord: Doordat we werken met verschillende leveranciers kan het zo zijn dat producten afzonderlijk van elkaar verzonden worden. Als er items uit je bestelling ontbreken ontvang je deze doorgaans na 2-3 dagen. Onze excuses voor het ongemak.

Vraag: Wat zijn de verzendkosten?

Antwoord: De verzendkosten van de bestelling nemen wij voor onze rekening.

 

Ruilen en retourneren

Vraag: Ik ben niet tevreden over mijn bestelling, kan ik deze retourneren?

Antwoord: Ja. Je kunt iedere bestelling binnen 14 dagen aan ons retour sturen.

Vraag: Ik wil een artikel retourneren, wat moet ik doen?

Antwoord: Als je niet tevreden bent over je bestelling kun je deze binnen 14 dagen na ontvangst ruilen of retourneren. Producten dienen in originele staat en voorzien van labels en etiketten geretourneerd te worden. Het product mag geen gebruikssporen bevatten.

Een retourzending dient altijd te zijn voorzien van een track. De zender is altijd verantwoordelijk voor de verzending.

Als wij de door jou geretourneerde artikelen hebben ontvangen zorgen wij ervoor dat het aankoopbedrag binnen 5 dagen op je rekening terug gestort wordt.

 

Track en Trace

Vraag: Waar vind ik mijn Track en Trace code?

Antwoord: Op deze pagina kun je, je e-mailadres en ordernummer invoeren om je pakketje te volgen.

Vraag: De Track en Trace code geeft geen informatie aan, hoe kan dit?

Antwoord: Vanaf het moment dat je pakketje is aangekomen bij het postorderbedrijf is de Track en Trace informatie beschikbaar. Houd er rekening mee dat er enige vertraging tussen kan zitten.

 

Bijzondere extra inklaringskosten en/of invoerrechten

Vraag: Wat zijn bijzondere extra inklaringskosten en/of invoerrechten?

Antwoord: Dit zijn kosten die mogelijk worden geheven zodra je bestelling het land van bestemming bereikt. Het gaat hier om eventuele rechten of vergoedingen vereist door de overheid of douane.

Vraag: Zijn inklaringskosten en invoerrechten bij de prijs inbegrepen?

Antwoord: Nee, er bestaat een kans dat je wordt onderworpen aan extra inklaringskosten en belastingen, maar dit is niet altijd zo. Indien dit het geval is zijn deze kosten voor rekening van de klant. Bij het bestellen van een product gaat de klant akkoord met het betalen van eventuele rechten of vergoedingen vereist door de overheid of douane.

Vraag: Hoe hoog bedragen de inklaringskosten en/of invoerrechten?

Antwoord: Nofal heeft geen inzicht in deze kosten en kan niet aangeven hoeveel dit zal bedragen.